Utflykt till Pattaya

Lite halvspontant så åkte vi till Pattaya i dag. Vi har pratat om att kanske åka iväg dit, mest för att barnen är så sugna på Cartoon Network Waterpark. Sedan har vi velat och velat…haha. Kollat hotell och sedan avvaktat..

Imorse var jag och Sigrid uppe tidigt då vi skulle till skolan och ha avstämningssamtal. Skulle haft det förra veckan men stackarn var ju sjuk hela sista veckan i skolan så det fick bli idag istället. Det är sååå kul att höra hur veckorna har varit, vad de har jobbat med och hur allt har fungerat.

När vi kom hem så började vi packa för stranden tills jag bara kände, nej nu drar vi till Pattaya. Kändes som om hela familjen behövde lite frisk luft och miljöombyte. Haha, låter säkert helt galet men när man varit still på ett ställe länge så blir iallafall jag rastlös. Hela familjen var helt på idén så jag bokade hotell för natten och de andra började packa. Efter en halvtimme var vi på väg, kul.

Vi har hyrt bil hela denna sista vecka, det är så lyxigt. Det är mysigt att åka sareng men när man ska någonstans så går det ju så mycket fortare att ta sig med bil. Skönt att slippa boka taxi och styra också, man sköter sig själv helt enkelt. Så vips var vi på väg 🙂

Hela eftermiddagen hängde vi på hotellet, bad, bad och mera bad. Chillade lite på rummet innan vi lyxade till det och åt buffén på hotellet. Lite kvällsbad och snart sovdags. En helt galet bra dag!! Vi funderar på att stanna en natt till, förhandlar med barnen. Att för samma pengar som det kostar att gå in på vattenlandet så kan vi bo en natt till på hotellet. Vi får se hur förhandlingarna fortsätter haha 🙂

(Biljett vattenland vuxen ca 400 sek, barn 300 sek = 1700 sek (galet mycket för att vara i Thailand) Hotell 5-stjärnigt med schyssta pooler och rum inkl. frukost för 5 pers ca 1200 sek 🙂 )

Yeah! Ligan i baksätet

Parkerat bilen på väg till hotellet – Hard Rock Hotel Pattaya

Deluxerum med 2 queensize sängar ca 120 cm plus att vi fick en extrasäng också. Helt ok med plats för vår familj (2 vuxna, 3 barn 3,6,8 år)

Del av badrummet

Del av poolområdet, bakom rutschkanorna finns även ett litet vattenlekland för barn

Håller koll när systrarna är med och spelar vattenpolo

På hotellet på eftermiddagen var det fri klättring på klättervägg, tjejerna var inte sena med att vilja prova

Jo då, båda tjejerna lyckades klättra hela vägen upp och ringa i klockan. Grymma girls!

Eftermiddagsbandet håller på att rigga upp för lite musik vid poolkanten

Hard Rock Hotel buffé sushi

Hard Rock Hotel buffé sallader

Hard Rock Hotel buffé grill – biff, fläsk och kyckling

Hard Rock Hotel buffé – räkor, krabba och musslor

Utöver dessertbord med olika kakor och massa olika frukter så fanns det glass. Man valde mellan vanilj, jordgubb eller choklad sedan fick man välja om man ville ha i mandelflan, russin, mörkchoklad eller cornflakes. Då hackades glassen och tillbehör ihop och sedan fick man välja topping.

Den i familjen som inte blev mätt och glad efter denna buffé får sova hungrig i natt 🙂

Lämna gärna en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.