Minisemester i Pattaya

Ibland blir vi lite rastlösa i lugnet i Ban Phe och då är det roligt att hitta på något för att sedan komma tillbaka någon eller några dagar senare och bara vilja njuta av lugnet igen 🙂

Så vi tog bilen till Pattaya, så himla smidigt med egen hyrbil. Man behöver inte planera och man kör, stannar var man vill. Tar ca 1,5 timme ifrån Ban Phe till hotell i city i Pattaya. Vi valde att bo på Hard Rock Hotel Pattaya som vi bodde på i februari. Det ligger bra till vid strandpromenaden med gångavstånd till shopping i city och ett schysst hotell som passar familjen.

Det blev pool och hotellhäng och en shoppingsväng bara för mig. Vi lyxade även till det och åt hotellets buffé på kvällen. Helt ok pris för det man får faktiskt även om det kostar mer än vad en vanlig middag i Thailand för familjen kostar. 888 Bath (ca 260 sek) per vuxen och gratis för barn upp till 12 år. Så för 520 sek + kostnad för dricka fick vi massa god mat. Om ni frågar barnen så kommer de säga att glassen var godast haha. Man får välja glass och tillbehör typ. choklad, russin, mandelflarn mm och så mixas det ihop och sedan får man välja topping/sås på. Barnlyx!

Dagen efter tillbringades på Cartoon Network Amazone i Pattaya, mer om det en annan dag 🙂

Barnen tyckte det var kul att sitta och titta på balkongen. Här med mellis ifrån närliggande 7 Eleven, perfekt, smidigt som vanligt

Dubbelrum twin med stadsutsikt och balkong, förra gången bodde vi i deluxerum. Nästan likadant rum fast lite större. Egentligen är detta rum för max 2 vuxna + 2 barn men vi lyckades få till att det var ok för att barnen var så små att vi kunde bo alla tillsammans. Lyckades även slippa undan extrabädd och kostnad för den 😉

Äntligen har lilleman blivit så stor så han med får klättra på klätterväggen

Nära att nå toppen och ringa i klockan

Hard Rock Hotel Pattaya

Lite fyra i rad vid poolkanten

Stranden i Pattaya, inte exotiskt på något sätt och med väldigt mycket vattensporter, båtar mm. Helt ok att svalka sig!

Mike Shopping Mall i Pattaya är känt för turistshopping. Men jag har aldrig gillat stället. Nu var jag där för sista gången, man vill ju inte missa något men finns inget att missa kunde jag konstatera. Finns en hel del copys och massa kläder, skor mm som iallafall inte får mig att bli köpsugen.

Om man vill shoppa turistgrejor så kan jag rekommendera Pattaya Night Bazar, smala gångar med massa shopping. Väskor, skor, tavlor, klockor, solbrillor, kläder mm. mm. Även pris på en hel del av sakerna, som ofta går att pruta på. Ligger precis bakom Central Festival Pattaya så perfekt att kombinera butiker och mer marknads saker på Bazaren.

Lämna gärna en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.