Resa med barn i Bangkok

Första dagen i Bangkok! Det är första gången vi är i Bangkok med barn förutom förra året då vi bara sov en natt innan vi flög hem tidigt på morgonen men det räknas knappt. Mitt bästa tips när man reser med barn var man än är i världen är att alla ska vara nöjda och glada, då får man uppleva som mest på bästa sätt 🙂

Idag började vi dagen med att åka tuktuken från hotellet till huvudvägen sedan gick vi till BTS Skytrain Asok för att ta oss vidare till Mbk som var dagens första stopp och kanske Bangkokresans viktigaste 🙂 🙂 🙂 Shopping, shopping, shopping. Som en jättestor marknad i 7 plan med allt, verkligen allt finns där. Om vi hade varit smidiga av oss så hade vi såklart tagit en taxi men barnen tycker det är så kul att åka tuktuk så de var pigga och glada redan när vi lämnade rummet på vad som skulle ske för roligt idag 🙂

Mbk är verkligen ett jätteroligt köpcentrum om man vill shoppa turistgrejor och fejksaker. Här kan man lätt spendera en dag om man orkar. De har även en stor fräsch foodcourt och massa restauranger, cafeer mm så man behöver inte heller gå hungrig. Det står att Mbk öppnar kl.10 men det verkade mer som kl.11, vet inte om det berodde på att det var söndag. Vi shoppade en del, tyvärr knappt något till mig så jag är lite besviken..bättre lycka imorgon. Tjejerna fick såklart mest men var ju ändå inte nöjda 🙂 Runt kl.15 gav vi upp och åkte vidare, då höll barnen verkligen på att tröttna och vi alla var trötta i både huvud och ben av allt stim o stoj 🙂

Vet inte hur många som kommenterat vår dubbelvagn idag och sagt big family 🙂

Biljettautomat där man köper sin biljett till BTS. Väldigt smidigt och enkelt att förstå hur man ska göra. Det finns även växlingskontor på plats om man inte har mynt och hjälp om man inte lyckas själv 🙂

Vi åkte från Asok till Siam, därifrån kan man gå till Mbk. Några tjejer på tåget tipsade oss om att det var bättre att byta på Siam till National Stadium för att det låg närmre Mbk, och det gjorde det verkligen. Bara att kliva rätt in 🙂 Dock inte bara att kliva rätt ur tågstationen då vi bara hade betalt biljett till Siam, oooops, det löste sig, vi fick betala 3 bath (80 öre i sek) extra pp. Resan kostade ca 30 bath (8kr) per pp över 90 cm långa 🙂

Denna lilla vilde, han vill inte sitta i vagn, han vill inte bli buren. Han vill springa själv annars så skriker han. Vi är så rädda att tappa bort honom, på axlarna är han oftast nöjd iallafall:)

Mot To Mo Chit

fullsizerender-7

Jo men visst det var fler än vi som åkte Skytrain idag

När vi väl bytte tåg fick vi lite mera plats

Färgglatt och sött

Foodcourt på Mbk

Glass och kaffepaus

Nöjd tjej

fullsizerender-8

Vila benen och fördriva tidenpaus så mamman kan springa ett varv själv

Fler som tycker det är gott med popcorn

Shopping på Mbk

Mera shopping

Då drar vi vidare på Bangkoks gator, långt ifrån bilbarnstolar och bälte…Rikare på upplevelser 🙂 (Ser ut som Martin ligger ner men han kastar sig mest in för att fastna på bilden 🙂 )

Lämna gärna en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.